Testimoni Pelajar

Posted by Reiki Malaysia - Tradisi Hikmah Sufi on Tuesday, October 9, 2007

Semasa Attunement:

Klik gambar untuk lebih jelas

Selepas Attunement:
--> Selamat malam dan salam sejahtera kepada saudara.

Ok, saya mulakan perjalanan hidup seharian saya dengan kundalini reiki ni. Memang ada keilmuan reiki ini suatu yang baru dalam hidup saya. Saya terasa begitu excited dan teruja dengan kundalini reiki ini. Saya ada membaca di internet yang seseorang yang diberi attunement kundalini reki ada yang tidak merasa apapun semasa attunement dan juga tidak dapat merasa energi secara terus, tapi berlainan dengan saya, saya dapat merasakan energi semasa attunement dan boleh merasainya pula selepas attunement dan mengalirkan energi kundalini reiki ini. Saya merasa sungguh gembira sekali dan sangat bersyukur kepada tuhan atas anugerah ini. Seperti yang saudara katakan, menggunakan reiki secara terus terutama self healing, meditasi dan menyalurkan reiki dapat menambahkan dan memantapkan penyaluran energi reiki. Saya akan berlatih sehingga benar-benar mahir dulu dan barulah saya akan menolong sesiapa saja yang memerlukan bantuan.

Hari ini, macam biasa saya bangun pagi dalam keadaan yang segar dan sihat. Saya memulakan meditasi dan self healing diawal pagi, energinya semakin terasa dan kerana cuaca yang masih sejuk, saya menggosok-gosok dulu tangan saya sebelum menyalurkan reiki dan kesannya sangat memberansangkan, energi semakin kuat terasa mengalir. Kemudian masa self healing dan meditasi tu, macam biasa juga dapat merasakan energi dan masih tidak ada apa-apa yang luar biasa.

Selepas tu, saya mandi pagi untuk bersedia ke sekolah kerana saya ada exam stpm bahasa melayu pukul 8.00 pagi. Masa mandi tu, seluruh hujung jari tangan saya seakan-akan ada tenaga dan lembut seperti angin mengalir bersama air mandian. Mula-mula tak perasan juga sebenarnya, tapi time saya buka shower dan biarkan muka saya disirami air dan ketika tu tangan saya dibawah, baru saya perasaan.adanya getaran energi itu. Tak juga rasa apa-apa, cuma macam angin saja, bila disentuh dengan jari-jari seakan-akan bergetar pula.

Lepas tu, saya bersiap dan bersarapan, dekat 3 kali saya ‘masuk tandas’ pagi tadi. Saya jalan ke sekolah lepas tu, tapi macam saya rasa haus sangat padahal banyak juga minum air dan baru hari ini terasa begitu haus sangat, malah bila sampai rumah, tiga botol air saya habis, ingat perut kembung lepas tu, tapi tak juga.

Sebelah petang pula, saya sambung buat self healing. Kemudian bila saya turun ke bawah nak minum air tu, entah macamana saya terlanggar hujung meja. Tangan saya berdenyut kuat dan sakit sangat, saya naik atas dan duduk atas kerusi dan salurkan kundalini reiki, saya tak sentuh langsung tempat sakit sebaliknya jarakkan sehingga 1 inci. Terasa ada energi suam dan hangat yang kuat, malah lebih kuat dari time saya buat self healing, terasa suam dan seperti meliputi tempat sakit, belum sampai 2 minit, sakit hilang secara total dan seakan-akan tidak berkesan, bengkak pun tidak. Saya bersyukur atas pengalaman saya ini dan kemudian saya memasak pula lepas tu, entah macamana lagi pula, saya tak berhati-hati masa masukkan bawang dan tak semena-mena minyak panas terpercik keluar dan terkena kaki saya, punya main sakit dan saya takut juga kalau melecur, saya angkat kaki saya dan salurkan kundalini reiki. Lebih kurang 4 minit kemudian, sakit hilang dan tiada kesan serta tidak melecur pun. Bila saya renung balik perkara ni, mungkin juga ada hikmah disebaliknya, yalah, kalau tak jadi begitu, saya tak akan tahu yang kundalini reiki boleh digunakan untuk mengurangkan sakit dan menyembuhkan langsung akibat terlanggar meja dan terkena minyak panas. Apapun, semuanya kuasa Tuhan.

Rasa di dahi tu pula memang masih ada, saya rasa seronok pula, yalah macam saya rasa ada tiga mata pula yang ‘tumbuh’.

Saya harap, selepas ini saya akan dapat pengalaman-pengalaman lain pula. Semakin hari semakin seronok dan mendebarkan pula adventure saya bersama dengan kundalini reiki.






Alessandro Bin Rahman

Pengalaman dari salah seorang student di Sabah.

Klik gambar untuk lebih jelas


Kamarudin@Ayah Sidi, Kota Bharu Kelantan. Alhamdulillah beliau praktikkan apa yang telah diajar langkah demi langkah.


Klik gambar untuk lebih jelas
Sebelum saya diattunekan:-
Sebenarnya saya memang yakin dengan energy reiki ini selepas saya menerima free healing dari master sayyid. Selepas sahaja saya mendapat healing jarak jauh, apabila berbual tentang reiki tangan saya berasa sejuk2 dan panas2 sedikit, apabila saya kenalkan apa itu reiki kepada kawan, tangan sebelah kiri saya terus terasa sejuk macam baru pegang ais rasanya - itu belum diattunekan lagi. Dan apabila saya minta master sayyid buat healing pada kawan saya, saya pula yang lebih dulu merasai energy reiki itu-memang ajaib. Esok harinya kawan2 maklumkan rasa selesa dan badan rasa ringan dan bertenaga.

Selepas saya diattunekan Kundalini Reiki 1 :-
Alhamdulillah saya telah di attunekan dan saya amat berterima kasih kepada Master Sayyid. Semasa saya diattunekan saya merasa kedua tangan seolah-olah ada semut disusuli dengan rasa cucukan jarum, panas dan kebas. Sesekali jari telunjuk sebelah kanan bergerak dengan sendirinya. Bahagian tengkuk tapak kaki juga terasa energy reiki sedang bergerak. Malam tu juga saya cuba buat jarak juah pada adik saya dan ternyata dia akui seluruh badannya dapat merasai energy reiki dan pagi nya saya dimaklumkan dia cukup sihat dan bertenaga - saya bersyukur mendapat ilmu reiki ini dan tak sabar2 rasanya dapatkan ilmu ini hingga tamat.

Pengalaman sepanjang praktik Kundalini Reiki:
Saya telah ceritakan apa yg saya rasa semasa proses attunement dan elok rasanya saya ceritakan perkara-perkara yg berlaku semasa saya membuat rawatan pada keseluruhanya feed back bagus dan rawatan berkesan dan ada juga yg takut selepas menerima rawatan, mungkin ini kerana rawatan kaedah reiki belum dapat diterima sepernuhnya di Sabah.

Kes 1: Saya membuat rawatan jarak jauh 4 org serentak. Pada mulanya saya kurang yakin tetapi beberapa minit selepas tu saya dimaklumkan keempat2 mereka menerima energi yg berbeza, ada yg hampir pengsan dan ada yg tak tahan mengantuk. Tetapi kesan yg amat positif mereka rasai . malam esoknya mereka minta lagi………. Mungkin kerana kesan energi yg masih ada dalam tubuh mereka merasa bhg yg sakit berdenyut2 dan mereka mula resah pula……… selepas diberi penerangan kini saya difahamkan mereka tidak lagi menanggung sakit seperti dahulu.

Kes 2 : Saya merawat org yng mungkin diganggu energi jahat. Beliau merasa sangat letih dan pening selepas sehari suntuk dilaut mencari ikan. Apabila saya membuat rawatan jarak jauh beliau dpt merasakan seperti angin laut berhembus keluar dari telinga dan merasa energi masuk dari cakra mahlota seperti angin berputar. Serta merta beliau merasa lega dan bertenaga.

Kes 3: Saya merawat anak demam selesma peringkat awal dimana hingus cair mengalir dari hidung anak saya tak berhenti. Saya mendukung anak saya dengan sekali gus berniat mengalirkan energi utk merawat selesma. Beberapa saat selepas itu anak saya bersin tak berhenti hingga beberapa minit, saya risau tetapi teruskan alirkan energi. Lebih kurang 5 minit anak saya berhenti bersin dan saya perhatikan hingus cair tak mengalir lagi, kering, saya perhatikan esok harinya, tanda2 selesma tak ada lagi……. Anda boleh cuba….. InsyaAllah mujarab………. Rawatan ini saya buat juga utk org dewasa dan memang mujarab untuk tanda-tanda nak selesma. Utk dewasa tak payah dukunglah…… he he he…. Just buat hand touch sahaja.

Kes 4 : Untuk isteri tersayang yg terlalu byk urusan rumah tangga dan urusan perniagaan walau kecil-kecilan energi ini amat baik utk kaum ibu. Biasa kita istilahkan penawar stress. Apabila kerja2 rumah dah beres, biasanya sebelah malam dan sebelum tidur pulihkan tenaga isteri tersayang dengan energi Gold Reiki bila power dah pulih….. mmm………… tak ada masalah nak teruskan agenda malam…………………

Kes 5: Pasar minggu isteri saya menjual kuih muih sebelum mengalirkan energi untuk asingkan energi negetif hasil jualan agak kecil sedikit. Saya cuba SCAN energi yg tak baik pada mingggu berikutnya dan alhamdulillah hasil jualan bertambah. Minggu berikutnya isteri saya tambah volume jualan dan syukur hasi tak menghampakan. Anda boleh cuba pertama alirkan tenaga reiki pada kuih muih dan sekali lagi dari jarak jauh alirkan energi gold reiki untuk stall atau gerai jualan semuanya dengan IZIN Allah. Alhamdullilah……….

Banyak kes lagi kalau nak cerita…………………………..

Mohd Yusof Johari
SABAH


Di tapak tangan terasa seperti ada cucukkan jarum-jarum halus...dan sedikit rasa panas.. Selepas mengamalkan self healing selama 7 hari selepas attunment, saya merasakan sedikit demi sedikit perubahan.. mula-mula risau juga kerana saya selalu merasa letih dan badan terasa sengal2. Seluruh badan muncul bintik-bintik halus dan gatal tetapi sekarang kesan tersebut beransur hilang.. mungkin proses detoks toksid2 dlm badan saya. Dan kini saya dapat merasakan yg semangat dan keyakinan diri makin bertambah dan semakin ceria.


Hasrizaz Bin Ngatiran

Penang

Saya ingin berkongsi satu pengalaman unik semasa membuat rawatan kepada seorang kawan sedikit masa dulu..begini kisahnya.

Beliau ini merupakan pesakit saya yang kedua...yang pertama anak saya lepas saya scan beliau mengidap 3 jenis masalah, belikat, pinggang & kaki.Yang uniknya vision yang saya dapat bertentangan dgn kawasan yg sakit...kalau kiri, sakit dia belah kanan begitulah seterusnya.

Semasa reiki dibuat, saya boleh merasakan kawasan sakit beliau pada diri saya..tu yang uniknya...& sakit beliau semakin kurang mengikut rasa yang
semakin hilang pada saya juga..selepas selesai 10minit lebih kurang saya sendawa.....macam mengurut pulak..dalam masa reiki tu juga saya dpt bayangan punca & apa solutionnye..tp samar2 & dalam bentuk lintasan yang amat pantas tp masih boleh disedari...berdasarkn lintasan tersebut saya tanya beliau utk buat matching...anda tau hasilnya?...percaya atau tidak..ianya MATCHING dengan punca..alhamdulillah...segalanya dalam ilmu Allah jua


Readzmry

Selesai saja saya membaca afirmasi attunement, 1 aliran arus tenaga mengalir ke kedua hujung jari2 dan tapak tangan saya, melalui kedua tangan saya dan menyebar ke seluruh tubuh badan saya. Rasa kehangatan dan arus tenaga mengalir dalam proses attunement tersebut.

Kini setelah saya praktikkan reiki kundalini, fikiran dan jiwa saya rasa tenang dan saya telah praktik kepada diri saya dan keluarga saya, alhamdulillah mendapat kejayaan. Saya akan teruskan reiki ini untuk mendapat lebih manfaat lagi.



Maznun

Kuala Lumpur


Saya menghidap penyakit yang tidak saya ketahui. Perniagaan saya kurang mberangsangkan. Pernah berubat dengan perubatan tradisional, katanya saya terkena buatan orang kerana hasad dengki. Hampir 5 tahun lebih saya mengalami kehidupan yang agak muram. Setelah saya mengikuti kursus kundalini reiki ni, alhamdulillah saya dapat rasakan perubahan besar dari sudut fizikal, emosi saya.
Semasa diattune kan saya mengalami 2 peristiwa pelik di mana saya berada di tengah2 celahan batu besar seperti di gua...amat gelap dan sempit. tiba2 perlahan2 celah batu terbuka lebar dan ternampak cahaya matahari mnyelinap masuk dan kena pada diri saya dan saya berlari keluar dr situ.

Yang ke-2, saya pejam mata semasa attunement tersebut dan seperti saya lihat betul2 di depan saya asap hitam keluar berkepul2 dari perut saya dan berubah menjadi cahaya putih bersinar mencuci tubuh saya. Pengalanman keduanya rasa terlalu lama walau 25minit saja attunement. ALhamdulillah, master syed memberitahu diperkenankan oleh Yang Maha Kuasa utk 'cleansing' energi2 negatif masa proses attune tu. Sekarang saya rasa seperti 'org baru', ramai kenalan tegur dan syukur alhamdulillah kedai saya, perniagaan semakn mendapat sambutan.

Terima kasih master syed....



Ruzaini

Gombak

-->Secara ikhlas saya ingin menjelaskan bahawa saya tidak memfokuskan kepada “rasa” semasa attunement. Apa yang penting ialah saya dapat berada dalam keadaan santai, tenang dan pasrah. Yang lebih penting, setiap proses rawatan sama ada pada diri sendiri dan orang lain menunjukkan perubahan positif dan inilah yang paling berharga saya perolehi sejak mempelajari Kundalini Reiki.

Contohnya dulu, menanda beratus-ratus kertas peperiksaan merupakan satu perkara yang menjemukan dan menghasilkan stress, tetapi dengan meditasi dan self healing, perkara ini dapat diatasi. Namun, pada kebiasaannya saya dapat merasakan kehangatan di kedua-dua belah tangan.


Akmanizam B. Mat Jusoh @ Abdullah
Kelantan


-->Semasa proses attunement saya tidak berasa apa pun kecuali sedikit getaran dari bahagian pinggang hingga kepala. Setelah berlatih selama beberapa minggu, alhamdulillah, saya dapat merasakan getaran seperti air atau arus elektrik mengalir dari hujung kaki hingga bahagian kepala.

Ketika bermeditasi saya berada seperti di angkasa, nyaman, segar malah pada ketika itu keadaannya seperti saya dan diri sahaja. selepas meditasi badan saya seolah2 ringan dan fikiran jadi tenang.

Kini, apabila hendah melakukan rawatan kepada kawan2, secara auto tenaga/aura berkumpul pada tangan dan tapak tangan berasa sedikit panas semasa proses penyaluran tenaga berlaku…Secara tak langsung juga kehidupan saya bertambah baik, boleh dikatakan semuanya berjalan dengan mudah, rezeki pun senang masuk….


Nourhafiszuddin Bin Ibrahim
Kulai, JOHOR

-->Semasa attunement ada rasa seperti aliran cas dari luar ke atas tapak tangan.

Saya telah cuba melakukan rawatan jarak jauh pd rakan saya buat pertama kalinya juga saya lakukan rawatan kpd org luar selain sblm ni hanya pd ahli keluarga je. permulaan yg baik juga sbb ia meningkatkan lg keyakinan saya selepas ni. tahu kenapa? begini, kwn saya ni sakit peha selepas dh lama x bermain badminton dia pun bermain dgn rakannya. selepas membaca post saya yg bersedia beri rawatan kpd kwn di friendster, dia pun hubungi saya melalui ym. saya pun buat la rawatan pd dia dan bertawakal pd Allah.

selepas 5 minit membayangkan muka dia & keadaan seolah2 saya sedang meletakkan tangan pd peha dia, saya pun tanya dia ape yg berlaku. katanya dia dpt rasakan seolah ade aliran elektrik yg sgt halus pd peha dia utk beberapa ketika. dia pun terkejut tp masih leh control psl sblm ni pun saya sudah terangkan serba-sedikit dekat dia psl reiki. saya pun terkejut juga psl dia bleh rasa energy tu. saya tak expect langsung dia akan dpt rasa & ingatkan rawatan secara dekat je dpt rasa rupanya jarak jauh dpt rasa juga.


Adreena
Cheryl
Shah Alam

-->Syed telah mempromosikan reiki kepada saya. Oleh kerana minat, saya mencuba Kundalini Reiki. Semasa attunement saya dapat melihat beberapa cahaya berwarna dalam bentuk kilat. Tapak tangan terasa vibrate sendiri. Selepas attunement saya pergi ke genting highlands. Saya menguji Kundalini Reiki disana. Selepas mengaktifkannya, saya berasa seperti biasa dan berpeluh walhal kawan2 saya memakai baju sejuk tapi saya hanya memakai sehelai t shirt sahaja.
Muhammad Lutfurrahim
Kuala Lumpur


-->Testimoni Rawatan Jarak Jauh


--> --> -->Semasa saya membuat rawatan penyembuhan diri pertama kali selepas mendapat attunement dari Master Syed, saya merasai seperti ada satu aliran energi bermain-main lalu di sekitar hidung saya bagaikan rasa seperti ingin bersin dan jari telunjuk saya terasa bergerak-gerak naik sendiri serta berdenyut-denyut ditelapak tangan.

Selepas beberapa hari, saya merasa badan saya semakin sihat dan selsema pada waktu pagi telah hilang, sehingga keluarga saya terkejut dengan perubahan saya semasa balik kampung bercuti raya yang kebiasaannya saya akan mendapat selsema paling teruk pada waktu pagi lebih-lebih lagi di kampung yang sejuk.

Allhamdulillah, syukur kehadrat Illahi, dan jutaan terima kasih kepada Master Syed kerana memberi peluang untuk saya mempelajari master kundalini reiki ini.

-->Malek Saifullizan
Kuala Lumpur


Anda Juga Mampu Punyai Pengalaman Tersendiri.

Anda Mahu Badan Sihat? Minda Cerdas? Emosi Terkawal?

Semua Akan Terjawab Jika Anda Mulakan Langkah Untuk
Mengubah Kehidupan Ke Arah Kesihatan Cemerlang.
-->Jika Anda Pelajari Kursus Reiki Hikmah Sufi Malaysia, InsyaAllah Mampu: membersihkan dan mengaktifkan 7 chakra diri (pusat tenaga diri yang penting)
mengaktifkan dan meningkatkan Aura diri (medan tenaga diri cepat berkembang) meningkatkan spiritual diri (kepasrahan total) meningkatkan kesihatan diri samada emosi, minda dan fizikal (semua orang perlu sihat)
melindungi diri dari energi-energi negatif (khusus untuk mereka sentiasa sakit, dan sudah puas berubat tapi belum juga sihat) meningkatkan kecerdasan Minda dan Emosi (amat baik untuk para pelajar dan mereka yang banyak menggunakan minda dalam kerja harian) memberikan lebih banyak energi serta meningkatkan getaran energi tubuh (lebih sihat, lebih ceria) mudah dipelajari dan mudah dilatih, tidak memerlukan latihan fizikal yang melelahkan dapat digunakan untuk meningkatkan kerjaya diri ( lebih cepat berjaya, jiwa akan bahagia, hidup lebih ceria) meningkatkan kasih sayang ahli keluarga dan sesiapa sahaja (rahsia eratkan hubungan lebih mesra) lebih mudah dalam mengadakan urusan hubungan kemanusiaan (jauh dari irihati dan rasa dendam orang) dapat membebaskan diri dari kesan tekanan ‘stress’ (jiwa lebih tenang, emosi lebih terkawal)
boleh menolong mereka yang memerlukan pertolongan, dimana kita mampu untuk melakukan rawatan reiki untuk masalah fizikal, mental, emosi dan spiritual untuk sesiapa sahaja, samada secara hadir atau secara jarak jauh dan banyak lagi yang mampu diperolehi...

Siapa Perlu Belajar?
Pengamal dan bakal pengamal perubatan Para Ibubapa, Guru-guru, para pelajar IPTA/IPTS, dan pelajar sekolah. Para penghidap penyakit fizikal, mental, emosi dan spiritual. Ahli keluarga yang ada masalah kesihatan. Setiap orang yang inginkan tubuh cergas dan sihat fizikal, mental, emosi dan spiritual. Sesiapa sahaja yang berminat

Pelajari Reiki Sekarang Dan Anda Akan Rasakan Kehidupan Yang Lebih Harmoni !!!

Berani Berubah, InsyaAllah Mudah!!!




50cp67tq0ly3d0wl4xn.gif