Testimoni Reiki Kundalini

Posted by Reiki Malaysia - Tradisi Hikmah Sufi on Thursday, December 1, 2011



Testimoni Reiki dari seorang pelajar yang bersungguh-sungguh dan semangat dalam mengamalkan apa yang telah dipelajari. Agak panjang testimoni reiki ni, bacalah dengan tenang.

Assalaamualaikum Master Syed Mansor,

Alhamdullilah saya telah terima reattune dari master syed sekaligus semuanya malam semalam. Saya ucapkan ribuan terima kasih kerana sudi membantu saya. Rasanya tak terbalas dengan apa yg telah master berikan tunjuk ajar & reattune kapada saya.

Terjawab sudah semua yg selama ni saya persoalankan. Saya bersyukur kepada Allah di beri peluang & petunjuk dapat bertemu dgn master syed melalui online internet ni. Kali ini attune yg saya terima ada kelainan sedikit, getaran yg saya rsa sgt halus. Kali ni denyutan di punggung kiri & kanan saya ketara rasanya. Bahagian ajna mata ke 3 juga terasa denyutan kuat dari biasa. Sampai sekarang pun saya masih rasa denyutan tu.

Walaupun saya telah di attune hingga ke level 3 sebelum ini, saya masih tercari2 bagaimana harus saya olahkan ilmu reiki ini. Buat pengetahuan master syed, saya hanya di bekalkan buku nota yang ringkas oleh master saya sebelum ini mengenai reiki. Terlalu banyak pertanyaan yang berlegar di fikiran saya kerana saya kurang faham. Saya jadi buntu bila setiap kali soalan yg saya ajukan jawapannya masih samar2. Bukan saya nak membezakan dgn master syed, tapi ini la kenyataan.

Berikutan tu saya agak kecewa, tapi saya tak putus asa. Saya beriktiar search di internet mengenai reiki. Tapi orang kata apa yg kita belajar mesti ada guru. Saya cuba cari master2 yg boleh saya tanya. Dengan izin Allah jua lah saya t'baca di blog master mengenai BELAJAR REIKI UNTUK APA. Setelah saya membaca artikel2 dr master hati saya mula tertarik nak bertanya memandangkan saya ni masih banyak kekurangan, masih banyak yg saya tak tau & tak jelas.

Terima kaseh juga kerana sudi menerangkan tentang apa itu Reiki. Sememangnye saya akui memang banyak manfaat yang ada pada Reiki. Alhamdulillah saya faham dgn apa yg diterangkan oleh master kpd saya. Apa guna Reiki ada pd kita jika kita tak gunakan & tak manfaatkan.

Macam Master katakan :

“tenaga ibarat DUIT. Duit yang takkan kehabisan. Tapi apalah guna duit yg banyak jika tiada KEINGINAN. duit berjuta tapi orangnya takda apa2 nak gunakan duit tu dan tak tau nak salurkan ke mana... jadi duit tetap duit. Mcm tu juga tenaga. Tenaga alam yg takkan kehabisan sehinnga kiamat. Yang penting kita harus ada keinginan dan mahu gunakan tenaga ini sebanyak mungkin dan salurkan ke arah kebaikan utk diri agama bangsa keluarga dan masyarakat.”

Tenaga itu adalah tenaga Reiki sayang rasanya saya tak mengolahkannya & mengalirkannye utk keperluan kita. Tapi apa saya boleh buat jika saya tak ada tempat & panduan nak bertanya. Tambahan lagi saya ni masih cetek pengehtahuan. Saya rasa amat bersyukur sebab Master sudi balas sms saya, reply email saya. Memang terlalu banyak ingin saya tau. Saya juga sedaya upaya mencari jalan untuk mendapat kunci Reiki ni utk saya amalkan & menikmati manfaatnya.

Setiap apa yg Master emailkan & sms kan pd saya, saya fahamkan betul2. Apabila saya baca artikel2 yg Master beri ianya bukan setakat mengenai Reiki saja, secara tak langsung ianya memberi MOTIVASI pd saya. Terbuka hati saya untuk terus belajar & amalkan Reiki sebaik mungkin. Saya akan cuba fokuskan dgn apa yg saya amalkan dgn panduan yg Master berikan.

Saya nak bercerita sedikit pengalaman saya sejak saya kerap melakukan meditasi kundalini reiki. Sejak saya melakukan meditasi tersebut di antara kedua alis mata saya selalu bendenyut2 walaupun saya tidak mengalirkan energi. Selalunya saya akan rasa keadaan macam tu semasa saya berniat mengalirkan energi, tetapi lama kelamaan sekarang iannya bendenyut dengan sendiri. Alhamdulillah keadaan saya semakin tenang berbeza dari sebelum ni.

Saya juga nk kongsi 1 pengalaman dgn master, sy dapat tolong merawat anak abg saya yg demam sampai darah putihnya lebih banyak dari darah merah. Alhamdulillah saya dapat rawat. Pertama kali saya rawat dengan sentuhan, pastu esok tu dia kena tahan wad. panasnya makin naik. Saya risau gak, saya teruskn kali kedua & ketiga dari jarak jauh dengan menggunakan baju dia. Saya teringat master cakap ikut kreativiti kita. Alhamdulillah habis kali ke 3 dia dah ok boleh keluar wad.

Terima kasih sekali lagi Master memberi tips dan tunjuk ajar dan sudi meluangkan masa untuk melayan soalan2 saya. Saya akan memanfaatkan reiki ini sebaik yang mungkin. Gerak hati saya sekarang nampaknya banyak ke arah positif memang berbeza dari dulu. Hati saya juga semakin tenang walaupun masalah saya masih belum selesai.

Saya sekarang ni masih amalkan meditasi kundalini berturut2.. Hari2 saya buat meditasi, cuma selfhealing kdg2 tak sempat nk buat.. Alhamdulillah hati & jiwa saya makin tenang, walaupun ada masalah saya masih belum selesai tapi saya ada rasa ketenangn.. Memang terasa perubahannya..

Walaupun ada masalah saya yg msih belum selesai, saya tetap amalkan tips yg master ajar. Alhamdulillah saya masih boleh kawal & ketenangn hati saya makin bertambah. saya yakin masalah saya akan selesai tak lama lg. Banyak perubahan positif yg saya dapat sejak saya kerap meditasi. naluri gerak hati saya makin tajam.

Terima kasih banyak master syed kerana banyak membantu.

Master Zan
Klang, Selangor