Bersyukur Walau Nikmat Yang Kecil

Posted by Reiki Malaysia - Tradisi Hikmah Sufi on Tuesday, May 15, 2012


Kalau perkara kecil pun tak reti nak bersyukur, inikan pula perkara-perkara besar?
Belajarlah kita untuk selalu bersyukur walau perkara-perkara kecil.

Alhamdulillah…terima kasih ya Allah…hari ini aku dapat makan nasi lauk asam pedas Melaka.

Alhamdulillah…terima kasih ya Allah…hari ini aku telah bertemu dengan Ahmad sehingga terbuka peluang bisnes.

Alhamdulillah…terima kasih ya Allah…pelanggan aku bertambah hari ini.

Alhamdulillah…terima kasih ya Allah…aku selamat pulang dari tempat kerja.

Alhamdulillah…terima kasih ya Allah…hari ini anak aku berlaku baik kepadaku dan rajin baca buku.

Alhamdulillah…terima kasih ya Allah…kerana memilih aku untuk bersedekah hari ini.

Alhamdulillah…terima kasih ya Allah…walaupun kepala aku sakit, tapi kaki & tangan aku mampu bergerak mencari nafkah.

Alhamdulillah…terima kasih ya Allah…walau aku dimarahi bos, tapi aku tidak ditempeleng olehnya.

Syukur...syukur...syukur dan terus bersyukur. Semuanya NIKMAT!
Wujudkan hubungan kita langsung dengan Allah setiap masa.

Salam sukses!