Testimoni Reiki Hikmah Sufi 3

Posted by Reiki Malaysia - Tradisi Hikmah Sufi on Sunday, May 17, 2009

Salam sejahtera kepada pembaca yang menziarahi blog ini.

Ini pula adalah testimoni lanjutan dari student yang mengambil Kursus Reiki Hikmah Sufi. Buat masa ni, bagi saya student ni memang rajin menulis testimoni, panjang lebar la juga. Yang lain tu ada yang hantar testimoni tapi tak nak disiarkan di blog ni. Jadi saya menghormati privasi mereka. Dan ada pula yang tak tahu nak cerita tentang pengalaman yang dirasa. Maklumlah ilmu ni 'ilmu rasa' juga. Apa yang dirasa kadangkala sukar diungkap dengan kata-kata. Bak kata pujangga, 'tiada kata menggambarkan jiwa...' Cewah, bermadah la pula. :-)

Harap anda semua layan je la ye testimoni ni. Bukan bertujuan nak menunjuk2 tapi sekadar ingin membuktikan bahawa student-student yang belajar Reiki secara 'Home Study Course' a.k.a. secara Online ini pasti akan dibimbing hingga faham dan mahir dalam mempraktikkan reiki dalam kehidupan seharian. Dan hasil 'attunement' yang diperolehi adalah sama seperti belajar secara hadir diri. Jadi, anda boleh jimat banyak kos dan tenaga.

Kalau ada yang kurang faham lagi, akan dibimbing melalui telefon, emel, sms dan ym. Ada student yang dah belajar 2 tahun lepas pun masih lagi berhubung dan berkongsi tips, testimoni serta panduan-panduan tambahan. Pendek kata tiada yang menghalang untuk belajar dan terus belajar. Tinggal hanya nak atau tak nak saja bertanya. Malu bertanya sesat jalan...

“Salam Master Syed,

Pertama kali saya bersyukur kepada Allah s.w.t. di atas ilmu yg dikurniakan pada kita. Alhamdulillah dengan izinNya selesai sudah proses attunement reiki hikmah sufi level 7 dgn sempurna iaitu tiada rintangan. Terima kasih yg tidak terhingga kpd Master Syed kerana memperkenalkan ilmu ini kpd saya. Di sini saya ingin menceritakan pengalaman serta berkongsi sedikit ilmu reiki yg saya terokai.

Sebelum ini saya ada menceritakan pengalaman saya semasa diattunekan. Jadi kali ini saya nak menceritakan pengalaman merawat orang lain. Pertama kali org yg saya rawat adalah isteri saya. Isteri saya mempunyai penyakit migrain yg boleh dikatakan kronik la jugak sehingga kadang2 tu sampai menangis dibuatnya.

Jadi saya pun melakukan proses penyembuhan menyeluruh, semasa proses penyembuhan dia merasakan sakit menyucuk2 di daerah kepala selama beberapa minit. Selepas itu dia merasa tenang dan terus tertidur. Alhamdulillah setelah 3 hari berturut2 melakukan rawatan, kini sakit yg dialami umpama hilang terus sehinggalah sekarang.

Apa yg saya rasa dari energi reiki hikmah sufi ini adalah energinya kuat, getarannya halus dan sejuk @ dingin serta menyucuk seperti arus elektrik. Jadi semasa proses penyembuhan akan terasa penolakkan rasa dingin yg kuat serta mempercepatkan lagi proses penyembuhan.

Pengalaman saya merawat orang secara dekat dan jarak jauh kebanyakannya akan tertidur setelah rawatan. Bila mereka bangun, tubuh dan minda mereka terasa ringan, lapang dan tenang saja. Apabila saya temukan tangan untuk rawatan jarak jauh saya boleh rasakan di kedua2 tapak tangan saya seperti ada arus elektrik serta bergetar seluruh tapak tangan, memang betul2 terasa..

Rasa ini bukanlah apa yg kita cari dan bukan juga tujuan utama dalam reiki seperti yg Master Syed ajarkan pada saya, tapi apa yg dirasa adalah anugerah dari Allah s.w.t. dan asbab daripada latihan yg berterusan. Amalan itu penting, krn bagi saya lebih kita beramal akan lebih banyak yg tersembunyi dapat dirungkaikan… kadang2 bukan dengan kata2. Sesuatu yg asing yg kita belum terokai usahlah melabelkan sebagai sesat. Belajar dan kajilah dahulu, jika benar sesat di dalamnya maka tinggalkanlah. Jika yakin maka teruskan beramal sambil memohon pertolongan dari Allah. Lagipun dalam manual yg disertakan tiada amalan2 yg meragukan. Hanya diajar benar2 pasrah kepada Allah dalam memohon pertolongan utk mbantu merawat org di sekitar kita. Itu saja.

Banyak kejadian yg hendak saya ceritakan, salah satunya memang pelik kalau kita tak biasa mcm saya. Kejadian di mana saya bermimpi yg anak saya buang air besar, selepas itu saya terjaga dan terus saya periksa pampers anak saya, memang ada .Terkejut juga tapi saya rilex saja. Kejadian baru2 ni pun pelik jugak, semasa saya nak masuk pejabat saya dengar org sedang bersembang, saya pusing kanan pusing kiri takde org, mula takut juga, bila saya pusing2 mencari dari mana datangnya bunyi itu dan saya keluar dari pejabat saya lihat di sebelah pejabat memang ada 2 org sedang bersembang tapi mereka sembang perlahan tapi saya dengar kuat dalam pejabat tadi. Hairan dan pelik tapi benar.

Memang ada lagi kejadian yg tak boleh saya ceritakan. Memang tak rugi saya belajar reiki hikmah sufi ni. Apa yg boleh saya rasa sekarang adalah berkeyakinan dari sebelum ni, masalah panik saya pun dah byk berkurang, lebih cool dan rilex, tak gelabah, ‘sentuhan yg bermakna’, mudah telepati terhubung mcm h/p tapi yg penting lebih pasrah, tawakal, berharap serta berserah hanya pada NYA.

Yang baik datang dari Allah, yg salah itu dari saya. Saya harap Master sentiasa memberi tunjuk ajar.”