Pengalaman Semasa & Selepas Attunement

Posted by Reiki Malaysia - Tradisi Hikmah Sufi on Thursday, December 18, 2008

Semasa Attunement:

Klik gambar untuk lebih jelas

Selepas Attunement:

Selamat malam dan salam sejahtera kepada saudara.

Ok, saya mulakan perjalanan hidup seharian saya dengan kundalini reiki ni. Memang ada keilmuan reiki ini suatu yang baru dalam hidup saya. Saya terasa begitu excited dan teruja dengan kundalini reiki ini. Saya ada membaca di internet yang seseorang yang diberi attunement kundalini reki ada yang tidak merasa apapun semasa attunement dan juga tidak dapat merasa energi secara terus, tapi berlainan dengan saya, saya dapat merasakan energi semasa attunement dan boleh merasainya pula selepas attunement dan mengalirkan energi kundalini reiki ini. Saya merasa sungguh gembira sekali dan sangat bersyukur kepada tuhan atas anugerah ini. Seperti yang saudara katakan, menggunakan reiki secara terus terutama self healing, meditasi dan menyalurkan reiki dapat menambahkan dan memantapkan penyaluran energi reiki. Saya akan berlatih sehingga benar-benar mahir dulu dan barulah saya akan menolong sesiapa saja yang memerlukan bantuan.

Hari ini, macam biasa saya bangun pagi dalam keadaan yang segar dan sihat. Saya memulakan meditasi dan self healing diawal pagi, energinya semakin terasa dan kerana cuaca yang masih sejuk, saya menggosok-gosok dulu tangan saya sebelum menyalurkan reiki dan kesannya sangat memberansangkan, energi semakin kuat terasa mengalir. Kemudian masa self healing dan meditasi tu, macam biasa juga dapat merasakan energi dan masih tidak ada apa-apa yang luar biasa.

Selepas tu, saya mandi pagi untuk bersedia ke sekolah kerana saya ada exam stpm bahasa melayu pukul 8.00 pagi. Masa mandi tu, seluruh hujung jari tangan saya seakan-akan ada tenaga dan lembut seperti angin mengalir bersama air mandian. Mula-mula tak perasan juga sebenarnya, tapi time saya buka shower dan biarkan muka saya disirami air dan ketika tu tangan saya dibawah, baru saya perasaan.adanya getaran energi itu. Tak juga rasa apa-apa, cuma macam angin saja, bila disentuh dengan jari-jari seakan-akan bergetar pula.

Lepas tu, saya bersiap dan bersarapan, dekat 3 kali saya ‘masuk tandas’ pagi tadi. Saya jalan ke sekolah lepas tu, tapi macam saya rasa haus sangat padahal banyak juga minum air dan baru hari ini terasa begitu haus sangat, malah bila sampai rumah, tiga botol air saya habis, ingat perut kembung lepas tu, tapi tak juga.

Sebelah petang pula, saya sambung buat self healing. Kemudian bila saya turun ke bawah nak minum air tu, entah macamana saya terlanggar hujung meja. Tangan saya berdenyut kuat dan sakit sangat, saya naik atas dan duduk atas kerusi dan salurkan kundalini reiki, saya tak sentuh langsung tempat sakit sebaliknya jarakkan sehingga 1 inci. Terasa ada energi suam dan hangat yang kuat, malah lebih kuat dari time saya buat self healing, terasa suam dan seperti meliputi tempat sakit, belum sampai 2 minit, sakit hilang secara total dan seakan-akan tidak berkesan, bengkak pun tidak. Saya bersyukur atas pengalaman saya ini dan kemudian saya memasak pula lepas tu, entah macamana lagi pula, saya tak berhati-hati masa masukkan bawang dan tak semena-mena minyak panas terpercik keluar dan terkena kaki saya, punya main sakit dan saya takut juga kalau melecur, saya angkat kaki saya dan salurkan kundalini reiki. Lebih kurang 4 minit kemudian, sakit hilang dan tiada kesan serta tidak melecur pun. Bila saya renung balik perkara ni, mungkin juga ada hikmah disebaliknya, yalah, kalau tak jadi begitu, saya tak akan tahu yang kundalini reiki boleh digunakan untuk mengurangkan sakit dan menyembuhkan langsung akibat terlanggar meja dan terkena minyak panas. Apapun, semuanya kuasa Tuhan.

Rasa di dahi tu pula memang masih ada, saya rasa seronok pula, yalah macam saya rasa ada tiga mata pula yang ‘tumbuh’.

Saya harap, selepas ini saya akan dapat pengalaman-pengalaman lain pula. Semakin hari semakin seronok dan mendebarkan pula adventure saya bersama dengan kundalini reiki.








Alessandro Bin Rahman